Czym są testy A/B?

Testy A/B pozwalają określić, czy wprowadzona zmiana jest korzystna dla naszego biznesu czy nie i wybrać najlepszą z opcji.

Dlatego moim klientom oferuję skuteczne zwiększenie sprzedaży online dzięki wdrożeniu testów A/B nie tylko na stronie internetowej ale również w aplikacji mobilnej czy sklepie internetowym

 

Jak wykorzystać testy A/B?

Wyobraźmy sobie, że prowadzisz stronę piekarni i wprowadzasz do oferty torty weselne w związku z nadchodzącym sezonem ślubnym. Jak sprzedać najwięcej ciast poprzez stronę internetową?

Możesz stworzyć stronę docelową z promocyjną ofertą ciast. Na głównej stronie umieścisz sekcję z chwytliwym nagłówkiem oraz przyciskiem.

Jak zwiększyć swoje szanse na sukces wykorzystując testy A/B? To proste.

Podczas testów A/B/n tworzy się wiele wariantów tego samego elementu sprawdzając najbardziej skuteczny z nich wszystkich.

Po stworzeniu podstawowego banera (wersja A) reklamowego tworzysz jego wariant (wersja B) zmieniając element, który chcesz przetestować.

Załóżmy, że chcesz przetestować nagłówek oferty. Tworzysz więc wersję banera, w którym nagłówek różni się od wersji A ale pozostałe elementy pozostają bez zmian.

Uruchamiasz testy i po pewnym czasie widzisz, że wersja B osiąga znacznie lepsze wyniki. Wiesz już, że aby zwiększyć dochód z nowej promocji powinieneś użyć drugiej wersji banera.

Ale na tym nie koniec! Możesz przecież przetestować kolejne elementy swojego banera. Na przykład przycisk albo zdjęcie. Za każdym razem wybierasz wersję, która przynosi najlepsze efekty stopniowo zwiększając swoje dochody.

 

Testy A/B potrafią ożywić sklep internetowy

Mówiliśmy o wykorzystaniu testów A/B na bardzo prostym przykładzie piekarni ale nietrudno zadać sobie pytanie – co by było gdybyśmy wykorzystali te testy na przykład w sklepie internetowym?

Sklep internetowy może zyskać bardzo wiele dzięki testom. Dlaczego? Bo testować można wszystko. Od ułożenia opisu, opisów kategorii, kolorów przycisków po wygląd koszyka.

Wybierając najlepiej radzące sobie warianty po pewnym czasie odnotujemy zauważalny wzrost konwersji.

Właśnie dlatego testy A/B są podstawą dzisiejszego marketingu.

Share This