Skuteczne SEO dla Twojej firmy

W jaki sposób SEO może zmienić nie tylko wizerunek ale i obroty Twojej firmy? Jeżeli nie znasz odpowiedzi - musimy porozmawiać.
Zamów usługę

Dotrzyj do klientów dzięki SEO

 

Prowadzisz hurtownię odzieży, sklep internetowy lub oferujesz usługi hydrauliczne w swoim mieście? Od dzisiaj reklama oraz marketing nie musi być dużym wydatkiem. Docierając do klientów dzięki SEO w sposób organiczny możesz zmniejszyć koszty reklamy.

Wszyscy mówili, że firma powinna mieć stronę internetową więc postanowiłeś stworzyć witrynę reklamującą Twój biznes, ale nie widzisz efektów? Pozycjonowanie stron internetowych pomoże rozwiązać ten problem. Pamiętaj – SEO to tylko jedna z kilku rzeczy, które musi znać nowoczesny marketer. Jeżeli nie chcesz dowiedzieć się na czym polega ta usługa i chcesz przejść do usług – kliknij tutaj.

 

Czym jest SEO?

SEO (Search Engine Optimization) to podstawa obecności każdej firmy w internecie i dość złożony proces, zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych. Kiedy szukasz czegoś w Google, na przykład czerwonych butów otrzymujesz listę wyników, które odpowiadają Twojemu zapytaniu – tak zwany SERP (Search Engine Result Page).

SERP dla zapytania czerwone buty

Powyżej widzisz wynik dla frazy “czerwone buty”. Na początku listy widzisz wyniki sponsorowane – ofertę sklepów internetowych oraz wyniki płatne oznaczone zielonym znaczkiem “Ad” – wyniki te pochodzą z systemu Google Ads (dawniej Google AdWords). Następnie znajduje się kilka obrazów z galerii obrazów Google i pod nimi wyniki organiczne będące wynikiem działań SEO. Chcesz dowiedzieć się więcej? Na blogu opisałem jak działają silniki wyszukiwarek internetowych a tutaj znajdziesz definicję słowa SEO.

 

Pozycjonowanie stron internetowych – co wpływa na koszt?

Niewiele usług na rynku usług reklamowych wzbudza takie emocje jak SEO. Mając do wyboru usługi oferowane przez duże agencje oraz tanie usługi freelancerów różnice w cenach potrafią zaskoczyć.

Ceny pozycjonowania stron internetowych potrafią się wahać od 300 zł miesięcznie do 5 000 zł. Z czego wynika tak wielka różnica?

Przede wszystkim należy powiedzieć jasno, że pojęcie “drogiej kampanii SEO” jest pojęciem subiektywnym. Są klienci, dla których 5 000 za kampanię SEO będzie niedorzecznie niską sumą, podczas gdy dla innych cena będzie zaporowa.

Z czego wynika koszt kampanii SEO?

 

SEO wymaga analizy

Każda branża jest inna i rządzi się innymi prawami. Dla klientów restauracji istotne będą piękne zdjęcia na stronie i informacje o godzinach otwarcia oraz promocjach. Dla klientów sklepu internetowego ważne będą szczegółowe opisy sprzedawanych produktów. Oznacza to, że każdy projekt wymaga od agencji SEO zebrania i przeanalizowania informacji na temat grupy docelowej by zapewnić wysokiej jakości usługi.

W tym samym czasie konkurencja moich klientów nie śpi i prowadzi własne działania co oznacza, że muszę również śledzić i analizować strategię wykorzystywaną przez konkurencyjne firmy.

Na sam koniec należy oczywiście analizować statystyki dotyczące strony klienta – pozycje stron, zmiany w pozycjach słów kluczowych, ilość wejść na różne podstrony oraz czas, przez jaki są przeglądane.

SEO wymaga doświadczenia

Pozycjonowanie stron internetowych jest delikatną dziedziną. Nie jest tak trudne jak lubią to przedstawiać specjaliści od SEO ale jednocześnie w przypadku pomyłki grozi nawet całkowitym usunięciem strony z rankingu.

Z doświadczeniem poznaje się też różne sztuczki, które pomagają szybciej pozycjonować stronę w sposób etyczny, bez uciekania się do black-hatowych sztuczek. W zależności od ustalonych celów kampanii sztuczki mogą być różne – tak jak w życiu, tutaj również nie ma jednego sposobu dobrego na wszystko.

 

Profesjonalne narzędzia kosztują

Doskonale wiem, że klienci nie lubią słuchać o kosztach narzędzi, ale ich cena ma znaczenie w kontekście jakości usług SEO.

Pomijając darmowe narzędzia, oferowane przez Google takie jak Google Analytics oraz Google Search Console do pozycjonowania niezbędne są bardziej zaawansowane narzędzia, pozwalające nie tylko na wgląd w pozycjonowaną stronę ale również w działania konkurencji.

Absolutnym minimum są narzędzia do audytu technicznego strony, takie jak SEO Screaming Frog pozwalające przeprowadzić szybki i bardzo dokładny audyt całej witryny internetowej oraz narzędzia takie jak Ahrefs. Ahrefs pozwala nam nie tylko na analizę profilu linków naszej strony, umożliwia również dokładny podgląd strategii konkurencji co stanowi nieocenioną pomoc w poważnych kampaniach.

Koszt takich narzędzi? SEO Screaming Frog kosztuje 150 funtów rocznie i umożliwia przeskanowanie nieograniczonej liczby linków na podstronie. Ahrefs w planie dającym dokładny wgląd w strategię konkurencji oraz stan naszej strony kosztuje $180.. miesięcznie. Oznacza to, że profesjonalnie przygotowane stanowisko specjalisty ds. SEO gotowego promować nasz biznes kosztuje minimum 800 zł netto miesięcznie.

 

SEO wymaga czasu

Dobre SEO nie jest usługą trwającą tydzień czy nawet miesiąc. Idealnym okresem dla kampanii jest 6 – 12 miesięcy, podczas których skupiam się na najważniejszych słowach kluczowych, strategiach oraz wysokiej jakości treściach. Gdy kampanie Google Ads (dawniej AdWords) są sprintami skupionymi na wysokiej konwersji, SEO jest dobrze zaplanowanym maratonem.

Gruntownie zaplanowana kampania SEO składa się z działań on-page i off-page, akcji w mediach społecznościowych, e-mail marketingu oraz optymalizacji stron internetowych. Co prawda efekty mogą być widoczne już po miesiącu ale to kropla w morzu potrzeb w porównaniu z celami biznesowymi, jakich oczekuje klient.

Biorąc wszystkie powyższe punkty pod uwagę należy zadać sobie pytanie – na ile profesjonalna jest usługa pozycjonowania stron za 300 zł miesięcznie i czy możliwe jest tanie pozycjonowanie stron internetowych?

 

SEO może być tanie

Oczywiście – pozycjonowanie nie zawsze musi wiązać się z dużymi wydatkami. Im mniej popularny jest produkt bądź usługa, którą chcemy pozycjonować a nasze działania bardziej lokalne, tym cena usług SEO jest niższa.

Większość kosztów SEO ma związek z początkowymi fazami pozycjonowania takimi jak audyty oraz opracowanie strategii działań – jeżeli wcześniej prowadzone działania SEO były dobrze przygotowane tym mniejsze zmiany będzie musiała wprowadzić kolejna agencja SEO.

Tanie usługi SEO – uwaga

Jeżeli prowadzisz firmę, która w dużym stopniu opiera się na klientach z internetu powinieneś być szczególnie wyczulony na tanie usługi pozycjonowania stron – zwłaszcza w wypadku sklepów internetowych. Jak pisałem – potencjalnie mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc Twojej firmie, dlatego rozważ czy jest to opłacalne ryzyko. W SEO jak i w wielu innych branżach jeżeli czujesz, że coś jest za dobre żeby było prawdziwe to przeważnie tak właśnie jest.

Nie wiesz od czego zacząć?

Napisz do mnie by otrzymać indywidualny plan oraz strategię SEO, skrojoną na miarę Twojej firmy. 

Zweryfikowane opinie

Maja Kowalska

Maja Kowalska

Właścicielka sklepu internetowego

Bardzo szybka odpowiedź i pomoc w stworzeniu reklam dla mojego sklepu internetowego. Polecam!

Kamil Dembiński

Kamil Dembiński

Właściciel firmy szkoleniowej

Szybka i konkretna pomoc w rozpoczęciu działalności. Dodatkowo przydatne konsultacje sprzedażowe. Gdybym chciał się czepiać – późne godziny kontaktu ze względu na ilość klientów.

PC-Format

PC-Format

Administrator serwisu

Pełna zaangażowania pomoc Michała pozwoliła na zbudowanie długotrwałych więzi z czytelnikami czasopisma PC-Format.

Share This