Prowadzisz hurtownię odzieży, sklep internetowy lub oferujesz usługi hydrauliczne w swoim mieście? Od dzisiaj reklama oraz marketing nie musi być dużym wydatkiem. Docierając do klientów dzięki SEO w sposób organiczny możesz zmniejszyć koszty reklamy.

Wszyscy mówili, że firma powinna mieć stronę internetową więc postanowiłeś stworzyć witrynę reklamującą Twój biznes, ale nie widzisz efektów? Pozycjonowanie stron internetowych pomoże rozwiązać ten problem. Pamiętaj – SEO to tylko jedna z kilku rzeczy, które musi znać nowoczesny marketer. Jeżeli nie chcesz dowiedzieć się na czym polega ta usługa i chcesz przejść do usług – kliknij tutaj.

 

Czym jest SEO?

SEO (Search Engine Optimization) to podstawa obecności każdej firmy w internecie i dość złożony proces, zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych. Kiedy szukasz czegoś w Google, na przykład czerwonych butów otrzymujesz listę wyników, które odpowiadają Twojemu zapytaniu – tak zwany SERP (Search Engine Result Page).

SERP dla zapytania czerwone buty

Powyżej widzisz wynik dla frazy „czerwone buty”. Na początku listy widzisz wyniki sponsorowane – ofertę sklepów internetowych oraz wyniki płatne oznaczone zielonym znaczkiem „Ad” – wyniki te pochodzą z systemu Google Ads (dawniej Google AdWords). Następnie znajduje się kilka obrazów z galerii obrazów Google i pod nimi wyniki organiczne będące wynikiem działań SEO. Chcesz dowiedzieć się więcej? Na blogu opisałem jak działają silniki wyszukiwarek internetowych a tutaj znajdziesz definicję słowa SEO.

Pozycjonowanie stron internetowych – co wpływa na koszt?

Niewiele usług na rynku usług reklamowych wzbudza takie emocje jak SEO. Mając do wyboru usługi oferowane przez duże agencje oraz tanie usługi freelancerów różnice w cenach potrafią zaskoczyć.

Ceny pozycjonowania stron internetowych potrafią się wahać od 300 zł miesięcznie do 5 000 zł. Z czego wynika tak wielka różnica?

Przede wszystkim należy powiedzieć jasno, że pojęcie „drogiej kampanii SEO” jest pojęciem subiektywnym. Są klienci, dla których 5 000 za kampanię SEO będzie niedorzecznie niską sumą, podczas gdy dla innych cena będzie zaporowa.

Z czego wynika koszt kampanii SEO?

 

SEO wymaga analizy

Każda branża jest inna i rządzi się innymi prawami. Dla klientów restauracji istotne będą piękne zdjęcia na stronie i informacje o godzinach otwarcia oraz promocjach. Dla klientów sklepu internetowego ważne będą szczegółowe opisy sprzedawanych produktów. Oznacza to, że każdy projekt wymaga od agencji SEO zebrania i przeanalizowania informacji na temat grupy docelowej by zapewnić wysokiej jakości usługi.

W tym samym czasie konkurencja moich klientów nie śpi i prowadzi własne działania co oznacza, że muszę również śledzić i analizować strategię wykorzystywaną przez konkurencyjne firmy.

Na sam koniec należy oczywiście analizować statystyki dotyczące strony klienta – pozycje stron, zmiany w pozycjach słów kluczowych, ilość wejść na różne podstrony oraz czas, przez jaki są przeglądane.

SEO wymaga doświadczenia

Pozycjonowanie stron internetowych jest delikatną dziedziną. Nie jest tak trudne jak lubią to przedstawiać specjaliści od SEO ale jednocześnie w przypadku pomyłki grozi nawet całkowitym usunięciem strony z rankingu.

Z doświadczeniem poznaje się też różne sztuczki, które pomagają szybciej pozycjonować stronę w sposób etyczny, bez uciekania się do black-hatowych sztuczek. W zależności od ustalonych celów kampanii sztuczki mogą być różne – tak jak w życiu, tutaj również nie ma jednego sposobu dobrego na wszystko.

 

Profesjonalne narzędzia kosztują

Doskonale wiem, że klienci nie lubią słuchać o kosztach narzędzi, ale ich cena ma znaczenie w kontekście jakości usług SEO.

Pomijając darmowe narzędzia, oferowane przez Google takie jak Google Analytics oraz Google Search Console do pozycjonowania niezbędne są bardziej zaawansowane narzędzia, pozwalające nie tylko na wgląd w pozycjonowaną stronę ale również w działania konkurencji.

Absolutnym minimum są narzędzia do audytu technicznego strony, takie jak SEO Screaming Frog pozwalające przeprowadzić szybki i bardzo dokładny audyt całej witryny internetowej oraz narzędzia takie jak Ahrefs. Ahrefs pozwala nam nie tylko na analizę profilu linków naszej strony, umożliwia również dokładny podgląd strategii konkurencji co stanowi nieocenioną pomoc w poważnych kampaniach.

Koszt takich narzędzi? SEO Screaming Frog kosztuje 150 funtów rocznie i umożliwia przeskanowanie nieograniczonej liczby linków na podstronie. Ahrefs w planie dającym dokładny wgląd w strategię konkurencji oraz stan naszej strony kosztuje $180.. miesięcznie. Oznacza to, że profesjonalnie przygotowane stanowisko specjalisty ds. SEO gotowego promować nasz biznes kosztuje minimum 800 zł netto miesięcznie.

 

SEO wymaga czasu

Dobre SEO nie jest usługą trwającą tydzień czy nawet miesiąc. Idealnym okresem dla kampanii jest 6 – 12 miesięcy, podczas których skupiam się na najważniejszych słowach kluczowych, strategiach oraz wysokiej jakości treściach. Gdy kampanie Google Ads (dawniej AdWords) są sprintami skupionymi na wysokiej konwersji, SEO jest dobrze zaplanowanym maratonem.

Gruntownie zaplanowana kampania SEO składa się z działań on-page i off-page, akcji w mediach społecznościowych, e-mail marketingu oraz optymalizacji stron internetowych. Co prawda efekty mogą być widoczne już po miesiącu ale to kropla w morzu potrzeb w porównaniu z celami biznesowymi, jakich oczekuje klient.

Biorąc wszystkie powyższe punkty pod uwagę należy zadać sobie pytanie – na ile profesjonalna jest usługa pozycjonowania stron za 300 zł miesięcznie i czy możliwe jest tanie pozycjonowanie stron internetowych?

 

SEO może być tanie

Oczywiście – pozycjonowanie nie zawsze musi wiązać się z dużymi wydatkami. Im mniej popularny jest produkt bądź usługa, którą chcemy pozycjonować a nasze działania bardziej lokalne, tym cena usług SEO jest niższa.

Większość kosztów SEO ma związek z początkowymi fazami pozycjonowania takimi jak audyty oraz opracowanie strategii działań – jeżeli wcześniej prowadzone działania SEO były dobrze przygotowane tym mniejsze zmiany będzie musiała wprowadzić kolejna agencja SEO.

Tanie usługi SEO – uwaga

Jeżeli prowadzisz firmę, która w dużym stopniu opiera się na klientach z internetu powinieneś być szczególnie wyczulony na tanie usługi pozycjonowania stron – zwłaszcza w wypadku sklepów internetowych. Jak pisałem – potencjalnie mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc Twojej firmie, dlatego rozważ czy jest to opłacalne ryzyko. W SEO jak i w wielu innych branżach jeżeli czujesz, że coś jest za dobre żeby było prawdziwe to przeważnie tak właśnie jest.

Oferowane usługi SEO

Oferuję zestaw usług SEO, przygotowany nie tylko z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach ale również z myślą o klientach, którzy potrzebują bardziej specjalistycznego podejścia.

Pozycjonowanie lokalne

Nie każda firma działa na terenie całego kraju, niektórzy kierują swoje usługi do klientów swojego miasta i zależy im na widoczności wśród mieszkańców.

Usługa lokalnego pozycjonowania skierowana jest do placówek medycznych, restauracji oraz specjalistów takich jak np. hydraulicy. Posługuję się w tym celu frazami lokalnymi, mapami Google oraz innymi narzędziami niezbędnymi by strony moich klientów docierały do mieszkańców w ich okolicy.

Koszt usługi: od  500 zł/netto miesięcznie

Audyt SEO i optymalizacja strony

Czasem moi klienci potrzebują zewnętrznej opinii na temat prowadzonych działań – nawet najlepszy zespół potrzebuje pomocy gdy nowinki w branży pojawiają się każdego dnia.

Audyt SEO to kompleksowa weryfikacja prowadzonych działań i rozwiązań – sprawdzam dokładnie kody źródłowe stron internetowych, treści stron, zdjęcia, linki oraz inne elementy mające wpływ na pozycję stron prezentując klientom raport wraz z proponowanymi rozwiązaniami.

Podczas audytu kataloguję i poprawiam wszystkie potencjalne problemy ze stroną internetową – nieprawidłowe linki zewnętrzne mogące być wynikiem działań konkurencji lub nieuczciwej agencji SEO, problemy z kodem źródłowym strony negatywnie wpływające na pozycję strony, problemy z szybkością serwisu oraz dziesiątki innych czynników, które mogą spowalniać rozwój Twojego biznesu. Efekt? Lepsza widoczność Twojej strony internetowej.

Sklepy internetowe ze względu na ich przeznaczenie wymagają również dodatkowych działań związanych z SEO, podczas których analizuję wygodę użytkowania serwisu, ogólne wrażenie oraz biorę pod uwagę dodatkowe czynniki takie jak linkowanie wewnętrzne czy architekturę informacji.

Koszt usługi: od  700 zł/netto

Pozycjonowanie stron internetowych

Podstawowa usługa, na której najbardziej zależy klientom. Celem pozycjonowania stron internetowych jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Usługa składa się z pełnego audytu SEO oraz UX strony internetowej. Pełnego audytu treści, linków prowadzących do Twojej strony oraz strategii content marketingowej. Następnie opracowuję lub poprawiam istniejącą strategię, przygotowuję treści, wprowadzam zmiany optymalizacyjne na stronach oraz zdobywam wysokiej jakości linki do Twojej strony internetowej.

Wszystkie działania są analizowane i aktualizowane na bieżąco w oparciu o dane z narzędzi takich jak Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs i innych.

Koszt usługi: od  1000 zł/netto miesięcznie

Zacznijmy współpracę już dzisiaj

 Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu przesłania oferty. Rozumiem również, że w każdej chwili mam prawo domagać się usunięcia moich danych.

Share This