Czas porozmawiać poważnie. Sprzedaż może być trudna gdy konkurencja depcze nam po piętach. Jak więc zyskać przewagę nie wydając majątku na agencje marketingowe i narzędzia kosztujące krocie? Czy wzrost sprzedaży może być tani i efektywny?

Jest to możliwe, co więcej – dzisiaj jest to coraz bardziej popularne. Firmy szukają nowych sposobów nie tylko na oszczędności ale i na bardziej kreatywne dotarcie do klienta. Takim sposobem może być wykorzystanie brand24 w celu identyfikacji miejsc w sieci, w których toczą się dyskusje na tematy związane z Twoją branżą.

Bran24 - narzędzie wspierające sprzedaż
Brand24 jest tanim narzędziem pozwalającym na zwiększenie sprzedaży

Brand24 jest narzędziem monitorującym internet oraz media społecznościowe. Dzisiaj obsługuje takie marki jak Intel, Carlsberg, IKEA, H&M czy Vichy oraz działa na całym świecie oferując monitoring internetu niezależnie od kraju w jakim działasz. 

Narzędzie jest proste w obsłudze i tak naprawdę każdy może go użyć bez większych problemów – wystarczy podać słowa kluczowe i zaczekać chwilę by pojawiły się wyniki. Otrzymasz listę stron oraz wątków na portalach społecznościowych, w których ktoś użył podanych przez Ciebie słów kluczowych. Co dalej?

Po pierwsze – nie sprzedawaj

Może wydawać Ci się to dziwne – potencjalni klienci są na wyciągnięcie dłoni, wystarczy napisać do nich przedstawiając ofertę i tyle. Kłopot polega na tym, że ludzie rozmawiając nie zawsze oczekują oferty handlowej. Oczekują porady – gdzie mogą coś kupić, na co powinni zwrócić uwagę kupując produkt itp. Krótkie przedstawienie oferty w stylu „zapraszam na www.najlepszegarnki.pl” czy też w stylu pseudo-szeptanki „kupowałam garnki na www.najlepszegarnki.pl i jestem BARDZO zadowolona! Nawet moje dzieci, które do dzisiaj nie przepadały za jedzeniem teraz jedzą ze smakiem wszystko co przygotuję w garnkach firmy Najlepsze Garnki!” bardziej odstrasza niż przyciąga.

Działaj mądrze, Twoim największym plusem w internecie powinno być zaufanie oraz profesjonalizm tak więc właśnie tak działaj. Zamiast sprzedawać produkty, przekonywać i zachwalać – pomagaj. Porozmawiaj z klientem, zapytaj o jego potrzeby i obawy pomagając. Od pierwszych wiadomości nie ukrywaj jednak, że pracujesz dla firmy. Możesz zrobić to w prosty sposób „Cześć, w Najlepsze Garnki zajmujemy się głównie garnkami żeliwnymi i o ile nie mogę wiele powiedzieć na temat konkurencji, to chętnie odpowiem na wszystkie pytania odnośnie produktów żeliwnych 🙂 Myślałeś nad materiałem z jakiego powinny być wykonane czy może ważniejsze są inne cechy takie jak rozmiar lub cena? Prywatnie wolę rozmiar X, mam niewielką kuchnię więc taki rozmiar nie zabiera zbyt wiele miejsca 🙂 „.

Próbuj nie tylko nawiązać dialog ale też wychodzić poza ofertę, którą oferujesz – rozwiązując kompletnie inne problemy, np. wyjaśniając zalety/wady konkretnych rozmiarów możesz swobodnie przejść do innych zagadnień związanych ze swoim produktem przy okazji z każdą wiadomością budując zaufanie. Uwierz mi – przy tak prowadzonej dyskusji klient znacznie chętniej rozważy Twoją ofertę niż konkurencji.

Pomagaj zawiedzionym klientom

Brand24 oprócz monitoringu posiada również filtr sentymentu. Co to takiego? Otóż pozwala to na segregowanie komentarzy wg. tego, czy dany komentarz jest pozytywny i negatywny. Pozwala to, jak się domyślasz, na wyłapanie negatywnych wzmianek na temat Twojej marki. 

W internecie tego typu informacje mogą bardzo szybko rozprzestrzenić się w sieci skutkując różnymi nieprzyjemnymi konsekwencjami. Czy bardzo głośna w internecie afera Willi Karpatia mogła rozegrać się inaczej gdyby monitorowali i prawidłowo reagowali na negatywne opinie? Prawdopodobnie.

Dobra i przemyślana reakcja na tego typu kryzys może przyciągnąć nowych klientów pod warunkiem, że wiesz o tym co się dzieje i co klienci mówią o Twojej firmie.

Docieraj do klientów konkurencji

Jedno z bardziej oczywistych i ciekawych wykorzystań Brand24 moim zdaniem to monitoring opinii na temat konkurencji. Za każdym razem, gdy klient wspomina Twoją konkurencję możesz odezwać się do niego w sposób jaki opisałem wcześniej i pokazać, że Twoja firma nie tylko wie o jego problemach czy rozterkach ale jest również gotowa pomóc. To bardzo skuteczna metoda, zwłaszcza gdy Twoja konkurencja nie prowadzi monitoringu internetu 🙂

Czy takie działania są kosztowne? Wystarczy, że poświęcisz dwie godziny dziennie na kontakt z potencjalnymi klientami aby po pewnym czasie zacząć zauważać pozytywne efekty. Brand24 nie jest również drogi – najniższy plan, który spokojnie wystarczy niewielkiej firmie, to wydatek rzędu 150 zł netto miesięcznie.

Share This

Czy wiesz, że...?

Dzieląc się tym artykułem zyskasz +10 do szacunku wśród znajomych? :)