SEO (Search Engine Optimization) jest procesem, podczas którego zostaje zwiększona pozycja strony w darmowej części SERP-ów (Search Engine Result Page) czyli stron z wynikami wyszukiwania. Dzięki temu zwiększona zostaje rozpoznawalność marki, sprzedaż oraz liczba odwiedzin strony internetowej. SEO dosłownie oznacza optymalizację strony internetowej tak, by była przyjazna wyszukiwarkom. Oznacza to np. odpowiednie opisanie zdjęć pojawiających się na stronie, podzielenie tekstu na fragmenty, które będą miały sens dla wyszukiwarki oraz zwiększenie prędkości strony internetowej. SEO jest również strategią marketingu, w której dużą rolę odgrywają słowa kluczowe oraz unikalne treści.

Słowa kluczowe to frazy, które identyfikują główną zawartość strony internetowej. Przykładowo jeżeli prowadzimy stronę na temat psów to jednym ze słów kluczowych dla podstrony dotyczącej metod karmienia psów będzie fraza „karma dla psów”. Użytkownicy internetu używając fraz szukają informacji w sieci natomiast Google na podstawie swojego rankingu tworzy listę stron, których zawartość najlepiej odpowiada danej frazie.

SEO cały czas się zmienia i pojawiają się coraz nowsze techniki optymalizacji stron podczas gdy stare strategie tracą na znaczeniu lub stają się szkodliwe. Obecnie dla wyszukiwarek najważniejszymi czynnikami branymi pod uwagę podczas pozycjonowania wyników jest szybkość z jaką działa strona internetowa oraz wersja mobilna strony internetowej.

Coraz większe znaczenie odgrywają również inne czynniki takie jak obecność firmy na mapie, posiadanie lokalnej wizytówki czy też prawidłowo opisanych zdjęć. Kiedyś głównym celem agencji SEO było zajęcie jak najwyższych wyników, obecnie jednak dzięki zmianom w algorytmach wprowadzanych przez firmę Google ważniejsze jest udzielenie wyczerpującej odpowiedzi na pytania szukających.

Share This